Vecka numero sju - Slutet är nära

Under måndagen skulle vi egentligen haft möte med marknadsföringsansvarig och presentera materialet för projektet som jag den senaste tiden fått ta del av. Men grafikern hade jobbat hela söndagen med ett annat arbete som förstörts genom att en fil gått sönder. Han var alldeles förstörd stackarn, glansig och tung blick i en jagat blek kropp. Flera timmars arbete hade gått åt bokskogen och vi fick skjuta upp presentationen. Det blev lite utav en krisdag och krisvecka. Även kaffemaskinen gav tillslut upp. Ett tag undrade jag hur vi skulle överleva resten av veckan utan kakor och espresso. Vad skulle vi dricka? Vatten? Mjölk? Coca-Cola? Jag var beredd att hoppa över bord för att rädda mig själv..Simma mot horisonten i jakt på bananer eller något annat glatt. Det visade sig att allt som behövdes var att en helt oteknisk människa stängde av och satte på maskinen en gång, för att den skulle fungera igen.

Copyn bad mig en dag att fram lite namnförslag till en miljögala som skulle hållas på en skola i Stockholm. Det var skönt med en paus från det andra projektet som eg stod lite still på grund av den lilla insidenten. Ordlekar är mitt favorit pyssel så jag genomförde nöjt uppgiften genom att söka i olika böcker, ordlistor och uppslag runt ämnet som galan handlade om. Presentationsmötet som blev uppskjutet blev av på torsdagen istället, och vi presenterade de nya uppslagen där vi utgått från grafikerns grundmönster. Han och jag var ensamma med kunden under mötet eftersom produktionsledaren var bortrest. Vi hade gjort en dummie av det format som vi föreslog (något mindre än grundtanken, men med fler sidor). Istället för fyrfärg föreslog vi att man använde svart, vitt och rött (fotografierna skulle alltså bli sk duplex-bilder och det skulle bli billigare än att trycka helt i färg, samtidigt som det blev roligare än gråskala). Vi höll oss inom budgeten samtidigt som vi skulle få fler tomma uppslag för att skapa den eftersträvade mer luftiga känslan. Vi pratade lite om hemsidan, visitkorten var inte riktigt aktuellt. Deadlinen för sista tryckdatum närmade sig med stormsteg, så allt om broschyren var prioriterat. Kunden gillade det mesta av det vi presenterade, även om en del skulle behöva gå genom fler filter innan det var helt godkänt. På fredagen höll byrån stängt på grund av att det var så många som skulle iväg på möten på olika håll, och det var dessutom Alla helgons helgen. Vi kallade det klämdag och låste dörrarna. Jag la mina åtta "lediga" arbetstimmar på manusmöte angående IKEA-projektet istället. Helgen blev fin och solig på alla sätt och vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0