9 oktober 2008 - Finns inte så mycket mer att säga än kärlek

Frågade ADn på morgonen i dag om han skulle kunna tänka sig ställa upp på en intervju i samband med mitt examensarbete. Han sa ja och lät faktiskt riktigt intresserad när jag förklarade vad det handlade om. Väl nersjunken i min härliga, gröna vintagestol påbörjade jag skisser till det nya projektet som innefattar en för kunden årsfärsk katalog med moderniserad utformning. Vi skall även ta fram nya visitkort och uppdatera hemsidan så att den blir mer användarvänlig. Jag började med att läsa på om vad företaget stod för och tittade på den befintliga profilen. Det är alltid nyttigt med att starta så, speciellt när kunden är ute efter en förändring (tittar man på det gamla vet man ju iaf vad de inte tycker funkar). Sedan började jag att skissa av en fabrik som jag färgade och pysslade med i datorn för att försöka få fram en form eller ett mönster. Jag försökte också att bygga med illustrerade tegelstenar i olika färgkombinationer. Mellan varven lät jag handen och datorn vila (något som jag verkligen måste lära mig att göra genom tvång). Hade fått en Rodeo (tidning) av grafikern, och lite sidor på nätet som förklarade stilen han var ute efter. Så när jag tog en paus satte jag mig och bläddrade i materialet. Produktionsledaren skrev ut sammanställningen av möte och övrig info och gav till oss båda. Innan lunch fick jag sätta ihop en dummie av en liten trycksak, det tog några vänder till ADn innan jag fick ihop det rätt. Efter lunch fortsatte jag med skisserna, hela tiden med försök att motarbeta prestationsångest och tanken: "It´s all been done before". Anmälde mig och min färska företagspartner/kompis till ett seminarie om att ta fram idéer, som ska hållas på K3 nästa vecka (Drivhuset arrangerar). Inspireration från alla håll och kanter för en verkligen framåt, om man väljer att delta, och det gör jag just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0