2 oktober 2008 - Hög på livet, och på avloppsrengöring

WC är temat på alla sätt och vis. När jag kom på morgonen hade saneringsgubbarna kommit upp med alla sina maskiner till vår våning, De har varit och härjat i byggnaden i ett par dagar, burit blåbyxor, druckit skånerost, muttrat lite och undrat om det vi gör kallas för "jobb". De förde oväsen hela dagen, och stanken av klorin, och vad det nu är de häller i avloppen, spred sig till varje litet hörn av både kontoret och mig. Jag fortsatte jobba med de nya logotypförslagen. Det var inte så svårt att sätta sig in i toalettsitsens fantastiska värld omringad av rör och lukter av olika slag. ADn sa att jag skulle jobba på så gott jag kunde och sen visa honom vad jag gjort. Dagen blev allt mer kaosartad allt eftersom, och han sa till slut att jag kunde gå hem om jag ville. Hög som ett hus redovisade jag de förslagen jag tagit fram. Han, lika yr och matt, gav mig tips på hur jag skulle arbeta med grafiken. I det stora hela handlade det om att förenkla och skala av, dessa branschens favorituttryck - Simplefie..Shorten..Cut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0