25 september 2008- Livet händer i badrummet

Ibland känns som om det är fredag hela veckan på byrån. Idag är det dock torsdag. Med min fortsatt lite rinnande näsa satte jag igång dagen med att titta på min praktikplan som jag snyggat till i Illustrator, och skrev ut ett x till ADn. När jag var färdig med det pitchade han ett uppdrag för mig som jag fick börja sätta mig in i. Det nya jobbet är för ett företag som producerar badrumsprodukter och är en stadig kund hos byrån. Uppgiften var att skissa på de inledande uppslagen i den nya katalogen (2008). Jag fick en finsk version av förra årets katalog som jag bläddrade lite i, och gick sen in på lite hemsidor och lät mig inspireras. Som vanligt besökte jag googles bildsajt som är min bästa vän i dessa lägen. Jag skissade lite och började sen rita i Illustrator. Jag ritade upp ett tredimensionellt badrum i fyra olika färgvarianter (fyra olika sorters kakel). Vilket byggde på tanken som Adn hade; en man som stod på samma plats i alla fyra badrummen, man fick följa hans liv i fyra olika skeden, singel, när han träffat sin kvinna, när han fått barn och till sist när barnen flyttat ut. Badrummet innehåller samma grund, men en del saker tillkommer, försvinner eller bytar färg när mannens liv ändras. Duschkabinen blir ett badkar med lejonfötter, det svarta "ungkarlskaklet" blir rosa, sen grönt osv osv. Något senare på em övesatte jag några texter i en trycksak från svenska till engelska. Den nya versionen av InDesign skrämmer mig. Den ser helt annorlunda ut och jag hittar ingenting. (Vad är det för fel på Adobe, har de inget bättre för sig än att uppdatera program?) Imorgon ska de andra till bokmässan i Göteborg så jag är ledig. Ska ta tag i bloggen (praktikdagboken) igen, även om det känns som om jag har massor med kurslitteratur som jag borde läsa istället. Jag trotsar tills vidare..Over and out.

  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0