22 september 2008 dag sex - byrån vs IKEA 1-1

Det var dags för andra veckan på byrån, som jag började långt ifrån stan. Fortfarande snuvig och sjuk som ett litet djur begav jag mig till IKEAs kontor i Helsingborg, tillsammans med mina allierade. Vi tog tåget kl 8:21, och ungefär tre timmar senare, efter en sväng förbi Teckomatorp, landade vi på "Knutpunkten". På plats fick sitta och bekanta oss med programvaran som vi ska marknadsföra, och utvecklade vår nya idé något. Det var en intressant dag, med mycket gratis-kaffe och en insyn i både 3D-grafik och marknadsavdelningen på ett av Sveriges största och mest framgångsrika företag.


Anlände tillbaka i Malmö sen eftermiddag och begav mig hem till min mor där jag jobbade med praktikdagboken mesta av kvällen. Jag kastade ett öga på den praktikplan jag gjort, och såg att den fortsatta veckans huvudsaklig mål var att gå igenom en kreatörs arbetsrutiner, dokumentera dem, och dela upp dem i veckor så att jag varje vecka under praktiken kunde fokusera på något nytt. Denna veckan skulle jag lägga fokus på; idé och strategi..Det första steget att vidta efter att en kund tilldelat dig ett uppdrag.

I övrigt ska jag fortsätt att våga fråga byråns medarbetare en massa sånt jag undrar om branschen. Måste ta tillfället i akt nu när jag är där, passa på som det heter. Blir helt mosig i huvudet av att behöva jobba på med näsan full av, ja ni vet sånt äckligt gult, men jag kan inte låta bli. Det är tråkigt att vila.

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0