19 september 2008 dag fem - fredag


I teorin var det en ganska odramatisk dag faktiskt, spenderade mesta av tiden åt att vänta in nerladdningen av ny programvara, och att göra PS-övningar. ADn va borta mesta av dagen och det fanns inte så mycket att göra. Med andra ord en typisk fredag i verkligheten; det ända folk gör är att sitta och se ut som om de jobbar, i väntan på att få gå hem och hälla upp den där Shirazen som stått o luftats. Jag fick skära och montera lite grejer på vita kapa-light. Produktionsledaren ville att jag skulle hjälpa henne avklaka kaffemaskinen, men "tyvärr" var rengöringsvätskan slut..Sista stunden satt jag och började jobba på ramarna till min blogg/hemsida. Känner mig redan mycket bekvämare i PS efter bara en vecka, och det känns otroligt bra. Nu har jag också lärt mig vad alla på byrån heter.

Gick ifrån en timme tidigare eftersom jag glömt mobilen hemma och skulle direkt till skolan och ha möte med IKEA-teamet, sen hem till min vän Johanna på partaj. Kom till skolan och möttes av två aströtta surpuppor så mötet gick snabbt, gick igenom presentationen vi ska hålla för IKEA-folket, och satte mig sen och surfade. Tog en spontan kaffe med Snigel på väg hem till Johanna, och åkte sen mot Möllan. Natten slutade med halsont och helgen med en rejäl förkylning. Stannade hemma resten av helgen o knaprade smärtstillande, och sov bort dagarna, med förhoppning att kunna följa med till Helsingborg och IKEAS eminenta kontor på måndagen.

Fred(ag) på jorden!/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0