17 september 2008 Dag tre på *pip* reklambyrå

Dag tre, det magiska talet tre..Om man bortser från den ena produktionslearens pytte-lilla hund Gucci, så är vi nu också tre kvinnor på den pytte-lilla arbetsplatsen. Produktionsledare numero dos var tillbaka efter sin exjobbspresentation. Vi talade lite snabbt i köksavdelningen medan de andra ramlade in på morgonen, och hon berättade att hon var inriktad på marknadsföring osv osv. Jag berättade hastigt vem jag var, men hon verkade måttligt intresserad. Det är så lustigt med människor, en del sniffar lite på en innan de avgör om man är ätbar, andra biter av huvudet på en direkt, tuggar det till små bitar och spottar ut de hårda resterna ganska snabbt. Jag är as-dålig på att kallprata och känner mig mest konstig och töntig efteråt, antar att det är något jag borde lära mig på vägen fram till mål.

Jag fick en ny uppgift från ADn, att hitta fotografier på olika bildbyråers hemsidor, och sen lägga grön "glow" innanför kläderna på modelerna. Det handlade om att ta fram presentationsmaterial för en ny reklamkampanj/koncept för en stort internationellt te-producent. Fick anledning att tillämpa mina photoshop kunskaper och satt o kämpade ett tag med en fil som ADn gett mig som underlag. Jag var bara på plats på byrån fram till lunch, och gick därifrån och kände mig ofärdig. Var tvungen att avlägsna mig och bege mig till Helsingborg för ett möte på IKEA, där vi skulle presentera vår storyboard för en marknadfilm som är på gång. (Ett uppdrag vi fått genom utbildningen). Jag kom hem sent och kände mig känslomässigt uttömd och trött. Kämpade hela dan mot negativa energier som kom från alla håll och kanter, kändes som jag duckade för stenskott.

Vissa dagar gör man tusen saker på en och samma gång, och i slutändan känns det som om du inte gjort något ordentligt. Det är alltid jobbigt att gå och lägga sig med en sån känsla..Längtar till lördag då jag ska ha en hel dag till att  bara göra glad-saker, träna, gå i stan med någon spännande, äta rå fisk, sova gott, och kanske till och med dricka lite vin och dansa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0